8 rád ako nenaletieť podvodníkom

Rôzni podvodníci číhajú na každom kroku. Oblasť kúrenia nie je žiadnou výnimkou. Nasledujúce rady by Vám mali pomôcť vyhnúť sa podobným špekulantom.

 

 

Ako teda postupovať pri kupovaní kúrenia? Dodržaním nasledovných rád by ste sa mali vyhnúť nepríjemnostiam počas a po realizácii alebo rekonštrukcii vykurovania, inštalácii vody prípadne plynu.

 

výstavba domuvýstavba domu

  1. Vždy si vyžiadajte písomnú ponuku
  2. Dôkladne ju preštudujte
  3. Pýtajte sa kúrenára, čo obsahuje jeho ponuka na kúrenie. Nenechajte sa uspať – uspokojiť a odbiť slovami typu „všetko“. Čo „všetko“ konkrétne?
  4. Položte mu nasledovné otázky:
    • Je v cene aj plynovod a napojenie kotla na plyn?
    • Akej značky materiály používate? (pri realizácii skontrolovať!)
    • Obsahuje ponuka aj práce kominára, prípadne dodávku dymovodu (alebo komína)?
    • Je v ponuke aj uvedenie kotla (tepelného čerpadla) do prevádzky?
    • Obsahuje Vaša cena aj revízie a skúšky (elektrika a plyn)?
    • Aká regulácia je súčasťou ponuky? Cena je už aj s montážou?
    • Aké materiály sú v cene? Ak by som vymenil(a) materiály za lacnejšie (drahšie), čo mi to prinesie?
    • Pokiaľ riešite aj rozvody vody: Sú v cene aj zariaďovacie predmety?(batérie, WC-ka, montážne rámy na Geberit, sifóny …)
  5. Ak Vám kúrenár nevie dostatočne vysvetliť rozdiely medzi jednotlivými materiálmi a nepomôže Vám rozhodnúť sa, radšej ho obíďte.
  6. Od kúrenára, ktorý argumentuje „stále tak robím a je to dobré“ alebo „to bude dobré…ja stále z toho robím a nikto sa nesťažoval“, tiež radšej odíďte. 
  7. Pokiaľ sa na niečom dohodnete – trvajte na písomnej dohode. Vyhnete sa neskôr problémom a zbytočným nedorozumeniam. Dohoda má obsahovať rozsah prác, druh materiálu a cenu.
  8. Vyberajte si kúrenára so sídlom. Ak s niečím nebudete spokojný, máte sa kam ísť sťažovať; máte kam poslať kontrolu na presadenie Vášho práva. 

 

Najčastejšie výroky kúrenárov, na ktoré doplácate:

neschopný kúrenár

  • „Plynovod nebol súčasťou ponuky…“
  • „Nie, nie, nie pani, plyn tam nebol. Však ja viem, čo som počítal…“
  • „Revízia nebola súčasťou ponuky…“
  • „Zavolajte si servisáka ku kotlu, aby ho uviedol do prevádzky. Keď chcete, dám Vám kontakt…“
  • „Pane, treba zavolať kominára, aby sme mohli vyskúšať kotol…“
  • „Aký dáme termostat?“
  • „To, čo som ponúkol, tu nepasuje. Musíme dať iný, ale je drahší…“

 

Každý z týchto výrokov Vás vťahuje do bezradnosti a stávate sa rukojemníkom, ktorému neostáva nič iné iba platiť. Ak sa stretnete s takýmto správaním, mali by ste vedieť, že ste doobjednávkou súčiastky, prípadne ďalších služieb (servisák, kominár a pod.) práve preplatili od 60 do 600 eur. Preto buďte opatrný. 

 

Zaujala Vás táto téma? Máte na nás otázky ?

Vaše meno

Váš email

Vaše telefónne číslo

Predmet

S čím Vám pomôžeme?

SHARE

Leave a reply